onsdag den 22. januar 2014

Plus 1,5 kg - minus 1,6 kg

Søndag sagde vægten plus 1,5 kg i forhold til torsdag. Idag, 3 dage senere, siger den  minus 1,6 kg.

Dvs 100 g mindre. Status quo. Det viser meget godt hvilke konsekvenser "syndedage" har for det samlede vægttab.
Jeg ved godt at vi taler om en stor del væske, men det er da træls at være næsten igennem ugen, og så kun have tabt 100 g, fordi man har hældt i hovedet en enkelt dag. Mange føler at de har "fortjent" en "syndedag" når nu de har været så sunde resten af ugen. Men sådan fungerer det bare ikke.

Jeg er ikke tilhænger af "syndedage". Nogen  mennesker er, og det er fint. Man skal gøre hvad der virker for en selv. Jeg tror bare ikke på at man "booster" sit vægttab ved at indtage flere kalorier en enkelt dag om ugen.
Jeg tror på det samlede antal man indtager, dvs spiser du for mange kcal den ene dag, må du spare lidt resten af ugen. Lad være med at forsøge at regulere det på en dag. Det er ikke sjovt, humøret er træls og man er HAMMER sulten. Udjævn hen over ugen, eller accepter at denne uge taber du dig ikke så meget.
Du skal bare ikke gøre det HVER uge. Så kommer du selvsagt ingen vegne. Logik.
Vægttab er ret logisk. Spis mindre kcal end du forbrænder. Så kan du sådan set leve af chokolade, hvis du har lyst. Ikke ret sundt, har andre konsekvenser, men i realiteten en mulighed.

Igår morges løb jeg igen 5 km. Det sneede lidt og blæste, og var piv-koldt. Jeg er MEGET glad for min Salomon-kasket de dage. Skyggen gør at jeg ikke får is og sne lige i ansigtet, som ellers kan være ret ubehageligt. Fordelen ved frostgrader er at jorden ikke er så mudret mere, dvs jeg kan komme i skoven og løbe igen. Ihvertfald på stierne.

Idag gik jeg så 7 km i skoven. Jeg vil jo gerne smide 5-7 kg mere, så en god gåtur er en glimrende fedt-forbrænder. Og så får man farve i kinderne og hunden er luftet :)
Senere idag står der 1 time til hest på programmet. Og ellers bare holde fri, bage en kage (som jeg nok ikke spiser) og lave en gullasch-suppe. God og stærk med masser af grøntsager, chili og oksekød.

Igår var jeg forresten ude og spise. Det kan godt være en udfordring, hvis man er på diæt, men som regel kan det godt lade sig gøre at ændre lidt på retterne sålænge det handler om at fjerne brødet fra burgeren eller ekstra salat istedet for pomfritter/kartofler. Kendte ikke cafeen og spurgte derfor tjeneren om stjerneskuddet var godt, hvilken fisk de brugte og om det var paneret. Han forklarede at den panerede fisk var friturestegt (YIRK), så jeg bad om 2 stk dampede fisk istedet for.
FØJ! Jeg fatter ikke at de vil være bekendt at servere den slags. Der kom en filet som var total smattet/vandet, uden konsistens, nærmest gennemsigtig i kødet og uden smag. Jeg smagte kun på den, men konsistensen var simpelthen så ulækker, blød og vandet at den var uspiselig.
ØV!!! SÅ LAD DA VÆR`!
Rejerne, laksen og de to dressinger var helt fint, men den der fisk..... Puha... Jeg sagde ikke noget, da jeg egentlig ikke var så sulten, men den hele fisk der lå på tallerkenen talte sit tydelige sprog. Pudsigt nok spørger tjeneren ikke engang om der var noget galt.... Tja.....

Hvis nogen er interesseret, kan jeg godt komme med lidt flere tips til at spise ude, selvom man gerne vil tabe sig. Det kan være svært, så sig til, hvis det har interesse.
Nu vil jeg bage en kage.
Imorgen skal der stå 6,5 km på kontoen.
Ps : Jeg har lige bestilt ferie.... JUBIIII!!!!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar