søndag den 12. januar 2014

Det starter for alvor imorgen.




Imorgen....


Mandag d. 13. januar 2014 bliver min første dag som halv-marathon aspirant.
Mit træningsprogram starter imorgen og slutter den 3. maj hvor jeg gerne skulle slæbe min krop henover Lillebælt og komme i mål, før alle er gået hjem.

21 km.... Jeg må være skør....

Min historie som løber er ret kort. Har 2 års jubilæum i år. Startede min løbekarriere onsdag d 13.6.2012. Ja, det er sådan en dato jeg kan huske. 3.20 km på 30 min og 33 sek...... Uden at kaste op i hækken..... Eller på hunden. Måske var det egentlig hende der var skyld i jeg kom hjem. Altså hunden. Hun er en stor og stærk hund. Trak mig vist det meste af vejen. Når hun altså ikke kiggede på mig som om jeg var helt fra den.

Men det blev bedre.
Alle de andre 117 gange jeg har forsøgt mig med dette løberi, købt HELE gearet, ja, man bliver nemlig MEGET bedre til det, når man har det rigtige gear (NOT, bare fattigere), har jeg haft den tilgang til projektet, at "Jeg løber da bare de der 5 km og så er vi ligesom igang." Og hver gang er jeg endt med vilde kramper, sidestik, åndenød og en mindre køn gasblå nuance i ansigtet. En af gangene passede kuløren dog til de nyindkøbte løbesko. Eneste plus i den omgang.

Gang nr 118 skulle blive den gang det lykkedes for mig. Jeg blev en "rigtig" løber. Det tog tid. Laaaang tid. Men det lykkedes.
Det var mig. Kvinde, 38 år, ny ikke-ryger efter 22 år som 15-20 cigaretter-om-dagen-ryger. Jeg havde knækket koden. Fandt den "opskrift" der virkede for mig.
OG HOLD NU OP, HVOR ER DET FEEEEEDT!!!

Jeg ELSKER at løbe. Meget mere end hvad min halv-gamle og slidte krop kan holde til.

Og nu har jeg så gjort det jeg svor aldrig kunne ske. (Jeg har i øvrigt også altid sagt at jeg IKKE kunne løbe, og jeg IKKE kunne lære det. Jeg er jo så klog, jeg ved alt. Nå nej, det gør jeg så ikke, vel?)

Jeg har meldt mig til at løbe som charity-løber for Løb4Andre til Lillebælt halv-marathon d. 3. maj 2014.

Det forpligter. Så nu er jeg nød til at gøre det. For Børnecancerfonden. Jeg glæder mig helt vildt!

Har du lyst, kan du følge min vej, et skridt af gangen. Det bliver forhåbentligt sjovt, skørt, svært og udfordrende. Og ja, så skal jeg også liiiige tabe 5-10 kg, men det kommer vi til.


Velkommen  :)



2 kommentarer:

  1. Du er så cool Chris ;-) glæder mig til at følge din Tour, knæk og bræk :-)

    SvarSlet