mandag den 20. januar 2014

8 km søndag aften, OG SÅ PÅ MIN FØDSELSDAG!!!!!!


HAPPY BIRTHDAY TO ME!

Jeg blev 40 år igår, søndag d 19. januar. Og bortset fra lidt ondt i håret igår morges, så gjorde det ikke ondt.


Lørdag morgen startede kl 5.15, da vækkeuret ringede og der skulle løbes 5 km i buldermørke. Så er jeg glad for at have hunden med. Skulle derefter på job og eftermiddagen skulle bruges på at lave mad sammen med en god veninde.
Jeg havde besluttet at jeg ikke ville logge min mad osv denne weekend, da jeg ikke gider og sidde med dårlig samvittighed. Jeg gav den gas med maden, men holdt lidt igen på alkohol. Det er ikke det jeg spiser denne ene weekend, der gør mig tyk og træt. Det er alt det andet resten af året ;)

5 skønne kvinder kom på besøg lørdag aften til spisning, asti, rødvin (lidt for meget) og et par sjusser, så det siger sig selv at jeg ikke var heeelt på toppen igår.

Menuen var lavet så vi kunne sidde længe og spise, snakke og grine. Der var forskellige oste, chorizo, pesto, fisk, salater, paleobrød, kiks, laks og en hamrende lækker mudcake med bærmousse i, som var hver en kalorie værd!
Havde planlagt en stille og rolig aften, men den stak helt af for os, så der blev danset Gangham Style, sunget 80ér hits og lavet planken hele natten. Ja, det er hvad man kan forvente af os :) Havde lavet en løbeaftale med en af de andre gæster til kl 9 søndag, men den droppede vi ca kl 00.15. Ha ha.

Dagen efter er der jo en "regning" der skal betales.
Min krop, alkohol og sukker er ikke en ret god cocktail....  Jeg ophober rigtig meget væske og min mave gør ondt. Denne gang kostede det 1,5 kg plus, og jeg lignede en panda, da jeg stod op igår. Havde så meget væske i ansigtet, at jeg kunne se mine egne kinder! Det går heldigvis væk igen, men det er frygteligt mens det står på. Det gør også at jeg overvejer kraftigt hvor meget jeg drikker, når jeg skal til fest. 1-2 glas vin, så er jeg ok. Men alt derover forvandler mig til Atlanterhavet. Og DET er træls.


Der kom gæster til frokost igår, så igang med at spise igen. Denne gang kun med vand til :)
Hummerhaler, laks, røget kuller, sild, oste og lækkert pålæg. Mega god frokost som man får alt for sjældent. Sluttede af med kaffe og kage (igen).

Da de var gået, stod der jo stadig i træningskalenderen at der skulle løbes 8 km. Og lige i denne situation er det hamrende godt for mig at have det træningsprogram. For jeg SKAL følge det program. Jeg føler at jeg snyder, hvis jeg ikke gjorde det.
Jeg skrev til veninden : " Er du klar om 30 min?" og troede egentlig ikke hun var med på den. Men efter lidt overtalelse, så hoppede hun på.
Vi tog 8 km rundt inde i byen, og det er første gang jeg har løbet derinde. Vi sang fødselsdagssange, grinede af aftenens udskejelser og ømmede os, når det blev for hårdt. Det var en super fed tur i blæsevejr og det var så koldt at mit ansigt frøs i en krampagtig grimasse!



Men MEGA fedt, da det var overstået. Hjem under den varme bruser, lidt mad og så i seng.

Tak for de første 40 år. Jeg napper 40 mere, tak :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar