onsdag den 15. januar 2014

Knas i køkkenet



Jeg har da lige lavet noget granola. Det smager godt, ik´?

Jeg har brugt opskriften fra VBK 2.0 af Christian Bitz og Arne Astrup. Meeeen den indeholder en hel del kalorier. Ca 500 kcal pr 100 g. Det er da en del. Så max 20 g på skiiiir´en imorgen tidlig.

1 dl grovhakkede mandler
1 dl grovhakkede hasselnødder
½ dl grovhakkede græskarkerner
100 g havregryn
100 g ruggryn/rugflager
1 dl honning
2 spsk farin
1 dl tørrede tranebær eller rosiner
1 spsk chaifrø - det har jeg ikke med

Rist nødder, kerner og frø i ovnen på bagepapir ved 245 grader i ca 10 min, vend det engang imellem - HOLD ØJE!!!!! ellers brænder det på ;)
Hæld op i en skål, tilsæt honning, farin, bær og chiafrø, rør godt, bred ud på bagepapiret igen og bag det ved 225 grader i ca 5 min. Lad det køle af på bagepapir og hæld op i en lufttæt beholder :)

Vi ses imorgen til en 5 km´s tur.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar