mandag den 13. januar 2014

Dag 1

Hviledag.
Jep, det kan jeg da godt lige klare...

Da jeg skulle finde et træningsprogram, der forhåbentligt kan hjælpe mig til at gennemføre løbet, surfede jeg lidt rundt på nettet. Jeg "researchede", som nogen vil sige. Og holy moly, der er jo ALT for mange muligheder. JEG SKAL BARE BRUGE ET!!!!!

Hmm...

Jeg er ikke den store eventyrer. Kan godt lide tryghed, kendte rammer og omgivelser. Ikke for meget pjat og tidspilde. Genkendelsens glæde, det er liiiige mig.
Måske er det derfor jeg har holdt ferie på den samme græske ø, på det samme hotel, i den samme lejlighed, med det samme selskab i 12 år.... Nogengange 2 gange på samme sommer..... Jeg får snart mit navn på baren ved poolen og en platte på væggen til lejlighed nr 1. Jeg er nærmest i familie med værterne. Men det ER altså et mega lækkert, lille sted!!!!

Nå, et lille sidespring der.
Jeg skulle finde et program. Det blev Runkeeper. Min faste følgesvend i 2½ år. Jeg har tracked 2233 km på den, fordelt på gå- og løbeture.
Jeg købte Elite-status i august, så jeg havde adgang til programmet i forvejen. Nemt, bekvemt og velkendt.
Det hedder Beginner Half Marathon to finish og starter officielt idag med slut d 3. maj. Og det passer jo perfekt. Det er den dag Lillebælt skal krydses.
Programmet er baseret på at jeg skal løbe 4 gange om ugen, ialt 64 træningspas på 111 dage, 16 uger. Tirsdag, torsdag, lørdag og søndag. Søndag ligger den lange tur. Farvel rødvin lørdag aften! Grrr...
Imorgen starter jeg ud med en tur på 4.8 km. Det må være miles der er regnet om til km, det er jo et tosset tal. Men det passer rigtig godt med den tur jeg normalt løber om morgenen, og de første par uger skal jeg egentlig bare gøre som jeg plejer, bortset fra at turene ligger på andre dage end normalt. Det kan man jo frit ændre på, men jeg er lidt en tosse hvad det angår, så jeg vælger at følge planen slavisk indtil videre. Det er nemmere og så behøver jeg ikke tænke. Skal bare gøre det. Færdig, slut. Nemt.

En anden fordel ved Runkeeper er at den "snakker" sammen med Lifesum. Den tidligere ShapeUp Club app, som jeg tidligere har brugt til at logge mine kalorier. Den er blevet opdateret, så jeg skal lige lære den at kende. Jeg kan godt lide at have lidt styr på hvad jeg indtager. Jeg har en tendens til at overspise, og det ved vi jo godt hvordan ender.... Samtidigt har jeg for lavt stofskifte, som jeg tager medicin for.
Så alt i alt er jeg en af dem, der konstant skal holde øje med hvad jeg spiser, ellers tager jeg på.

Jeg har hygget mig et godt stykke tid. Jeg ELSKER rødvin, store røde bøffer (må gerne sige muh!), pesto, chokolade, ost, en kold øl, flæskesvær, mad i det hele taget. Nogengange stikker det altså af for mig. Og nu må det være slut. For en stund. I forbindelse med dette projekt vil jeg egentlig godt af med de der møg-irriterende 8-10 kg der har sneget sig på de sidste 10 år.. Har ikke vejet så meget som jeg gjorde 1.1.2014 siden jeg var 3 mdr gravid.
Den tager vi en anden dag. Min vægthistorie....
Bare så ingen får kvababbelse, så er jeg på INGEN måde fanatisk. Idag har jeg både spist, morgenmad, kylling/bacon sandwich MED dressing OG brød (uuuh) og en lækker Thai-suppe jeg selv havde kreeret. Mad til 2 voksne og et barn, 1200 kcal, dvs min portion gik på ca 300 kcal. Det kan vi lide :)

Lige nu er der en kop the og 20 g 70% chokolade til mig og så i seng.
Der skal jo løbes imorgen tidlig :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar