onsdag den 15. januar 2014

Fridag

Onsdag er lig fri fra job-dag for mig. Det betyder lidt ekstra tid til morgenmaden. Idag bestod den af det her:


230 kcal i alt. Æg, skyr, A38, bær og mandler. Og kaffe!

Hunden og jeg følger altid min søn i skole og fortsætter så ud på min løbetur eller gåtur. Idag blev det til knap 4 km på 45 min. Det giver en god start på dagen, jeg bliver frisk og klar i hovedet og hunden bliver luftet.
Jeg starter dagen med at lave hans morgenmad og madpakke, derefter et glas vand og en kop kaffe til mig, mens han spiser og så går vi. 

Jeg både går og løber altid på tom mave. Det virker bedst for mig, men ikke nødvendigvis for alle andre. Min fordøjelse kan være lidt træls og det betyder at hvis jeg spiser før jeg løber, helt op til 3-4 timer før, så får jeg simpelthen så ondt lige til højre over navlen. Det føles næsten som en krampe i musklen og hvis jeg ikke stopper med at løbe, kan det udvikle sig til en overbelastning af muskulaturen i maven og jeg kan ikke løbe 3-4 dage efter. 
Det har blandt andet været det der har sat en stopper for mange af mine løbe-forsøg, men efter jeg begyndte at løbe før jeg spiste, har det ikke været noget problem. 
Jeg kan dog godt mærke på nogle af de længere ture at jeg mangler noget energi de sidste kilometer, men jeg prøver at samle nok kulhydrater dagen før, så jeg har fyldt depoterne godt op til dagen efter. Hvis jeg absolut ikke kan få det til at passe anderledes end at jeg må løbe om eftermiddagen, dvs min lørdags-træning, så sørger jeg for at spise flydende mad om morgenen senest 3-4 timer før, dvs A38, skyr eller banan. Det er nemmere at fordøje og skaber ikke en "prop"og har derved nemmere ved at passere igennem tarmsystemet. 

I eftermiddag skal junior og jeg til ridning. Det er super hyggeligt at have noget man kan lave sammen. 
Derudover er det rigtig god træning til både ham og mig. Man bruger hele kroppen, får en rigtig god holdning og styrker balance, koordination og motorik. 
Imorgen står den på løbetur igen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar