mandag den 31. marts 2014

18+ km....

Lørdag løb jeg hurtigt. Søndag løb jeg langt.



Det længste indtil nu......

Efter min kanontur i lørdags kunne jeg jo næsten ikke få armene ned. Jeg klarede mig meget bedre end forventet, men jeg gav den også gas :) Og nu sidder jeg så med et ømt venstre ben og ærgrer mig lidt.

Sidste søndag efter min lange tur på knap 17 km oplevede jeg en ømhed/træthed i venstre baglår på indersiden og op i ballen. Jeg tænkte at det var skoene der var ved at være færdige i stødabsorberingen og derfor tog jeg de nye sko i brug. Tirsdag var jeg flyvende, super godt, men torsdag fik jeg spændt den højre for hårdt og det resulterede i en øm sene ovenpå foden, fra storetå og op i anklen. Jeg havde egentlig bestemt mig for at løbe Strandvejsløbet i de nye sko, da det var på asfalt, men så blev jeg pludselig i tvivl fordi den højre var så øm. Oh, what to do????? 
Jeg tog begge med, og endte med at løbe i de gamle. Det tror jeg så var dumt.
For jeg var så øm i mit venstre baglår og helt op i hæftningen på indersiden hele aftenen og natten at jeg faktisk ikke troede jeg kunne løbe søndag. Kunne næsten ikke vende mig i sengen, sikke noget lo../møg! Derudover var jeg øm som havde jeg en vabel på indersiden af min venstre fod lige på siden nedenfor storetåen, og det var da noget helt nyt???

Det fik jeg så opklaret da jeg skulle tage mine løbestrømper på søndag. Jeg havde åbenbart haft begge højresokker på om lørdagen. Det er aldrig sket for mig før. Tænk at jeg ikke opdagede det?! Det gav altså et ømt trykpunkt som heldigvis fortog sig i løbet af søndagen.

Nå, tilbage til søndag og de 18 km. 
Jeg skulle jo afsted, så jeg bestemte mig for at tage det stille og roligt. Det viste sig så at jeg ikke rigtigt havde noget valg. Det gav helt sig selv for jeg var øm. Så det blev luntetempo på ca 6:10 i snit og det var rigtig fint. 13 km i skoven og 5 km på fortov. Havde spist en energibar fra SIS og havde Lemon/Lime-drik med samt vand. Det virkede :)

Tågedis i skoven

Foråret er ved at komme



Jeg rundede de 18 km med masser af overskud. Da benet først blev godt varmt, var det egentlig ok. Ømt, men ikke slemt. De nye sko virker. 

Jeg kan stadig mærke det, har holdt hviledag idag, men det er mere stramt end ømt.
Imorgen hedder det små 7 km i let tempo, så det skal nok gå. 

Leder stadig efter noget fedt løbetøj. Er ved at være træt af de sorte tights.....




Ingen kommentarer:

Send en kommentar