onsdag den 5. marts 2014

Væskebalance

Jeg har aldrig drukket noget på mine løbeture.
Nu har jeg jo heller ikke løbet mere end de der 10 km, så jeg har aldrig haft behov for det. Men de kloge siger at jeg skal "lære" at drikke lidt, når jeg skal ud på de der 21 km. (Puha, synes godt nok at det nærmer sig!) Det siges jo at det er de sidste 7 km der trækker tænder ud og at væskemangel er en af årsagerne til at benene forvandles til kogte porrer.....

Jeg har derfor investeret i sådan en "smart" fætter (kusine?), som jeg skal til at have med mig på de lidt længere ture.


Og farven er jo liiige mig ;)

Den kan købes overalt, men jeg holder af at handle lokalt i de små, privat-ejede specialbutikker, så den er købt hos Karl i Runners High i Borgergade, Horsens. Jeg synes det er vigtigt at bakke op om de lokale butikker, specielt de små, privat-ejede. Man får den absolut bedste service og et personligt "håndtryk", som en kædebutik eller webshop ikke kan give. 
Karl er en hamrende dygtig løber, og jeg har altid følt mig helt tryg ved at handle med ham. Han ved hvad han taler om og ja, du risikerer en overordentlig god service, hvis du handler hos ham :)

Mange har snakket om det der energi-gel og at man kan få herreondt i maven af det. Og da jeg i forvejen lider af mavepine/mavekneb, så skal jeg ikke nyde noget af det stads. Jeg fik en prøve på  SIS, som jeg vil teste næste gang. Så må vi se. Allerhelst vil jeg bare drikke rent vand, men hvis dette kan give lidt ekstra kræfter til den sidste del af turen, så vil jeg da helt klart bruge det. 

Imorgen står den på 7 km, det samme lørdag morgen og søndag står den p 10 km. Jeg skal hjem til vestjylland i weekenden, så jeg skal løbe i min gamle hjemby. Det er altid lidt skægt. Rundt på de samme gangstier, op på dæmningen, omkring havnen, langs havet og ud mod engen. Det er dog en MEGET lille by, så jeg kan blive nød til at løbe rundt om byen 2 gange for at nå de 10 km, ha ha :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar