mandag den 10. marts 2014

Highway to heaven

Så blev det mandag og jeg har bevilget mig selv en fridag. Skønt




Jeg var i vestjylland, mere konkret i Thyborøn. Byen hvor jeg er vokset op og hvor det altid blæser af hækkenfelt til! 


Og denne gang var ingen undtagelse.
Lørdag aften var jeg til reunion med min gymnasieklasse og det var dælme hyggeligt. Super fedt at se mennesker man ikke har set i 20 år, (ahem) og vi havde virkelig en fed og hyggelig aften. Kunne sagtens have snakket hele natten væk. Tak til alle dem der mødte op! Jeg glæder mig til at se jer igen om 4½ år!

 Min oprindelige plan var selv at køre til og fra festen, dvs holde mig helt fra alkohol, men det endte med at min søde mor legede taxa. Fuldstændigt som dengang i Æ´Gym.

Jeg havde dog i baghovedet at der skulle løbes 10 km næste dag OG jeg skulle have et tøj-event hos min mor, så kl 01.15 ringede jeg til min mor og blev hentet :)

Næste morgen kl 7.30 vågner jeg og planen var at jeg skulle løbe om morgenen, men det var min gamle, trætte krop ikke enig i! Tung i hovedet, alt for lidt søvn og for meget mad og hygge i maven.
Så det blev til en halv time mere under dynen, en let morgenmad og forberedelse til at huset blev invaderet kl 11 - 13.

Jeg diskuterede længe frem og tilbage med mig selv om jeg skulle løbe i Thyborøn, som var min plan, eller jeg skulle køre hjem (160 km) og så løbe hjemme. Jeg nåede at skifte mening mindst 15 gange.
Og det er lige sådan en situation jeg ender i af og til. Jeg er lidt træt, energien er i bund, kan finde ALLE mulige og umulige undskyldninger for "at det er mere praktisk, når jeg skal i bad, det blæser ikke så meget hjemme, nemmere rute osv". Og ved du hvad, kære læser, det er i realiteten ikke en skid andet end overspringshandlinger, dovenskab og dårlige undskyldninger!

Så jeg lod min vilje og hjerne tage beslutningen og sige." Nej, jeg løber sgu her!" Min krop strittede alt det den overhovedet kunne!!!
Så min mor hoppede på cyklen og jeg løb de knap 11 km rundt i min barndomsby. Det var simpelthen så
hyggeligt!!!

Og her er det så der sker noget fantastisk. Uanset hvor træls det er at komme afsted, hvor hårdt de første par kilometer føles og hvor tungt både hoved og ben føles, så har jeg det FANTASTISK, når jeg er et par km henne i løbet og det fortsætter.  Jeg ville ønske jeg kunne lagre denne lykkefølelse og forære den væk i passende doser, for der har vi vist alle brug for jævnligt.

I får lidt billeder herfra, alle uden filter. Det var et fantastisk vejr, blæsende, som vi kender det, og hvor fedt var det lige at komme rundt i byen og mindes.






Skulle du en dag forvilde sig ud på de kanter, så tag turen til Thyborøn, gå en lang tur fra "Æ bol`bræt", (boldbræt, p-plads formet som et boldbræt/boldtræ nede ved havnen) ud langs havet, og så ender man i Naturrummet, en "legeplads" for børn og barnlige sjæle, udsigtsplads, bunker, grill-sted osv.

Spis hos Anders i "Æ Rø´e Hal" på havnen og få en is "med fjams"  (det betyder guf, jamen det hedder det i Thyborøn) og gå en tur ud "o Æ lang mole". Der er masser af fine overnatningsmuligheder, så bare kom på besøg :)













Ingen kommentarer:

Send en kommentar