onsdag den 5. februar 2014

Taber!

Der er visse typer reality-tv jeg RIGTIG gerne vil se. Jeg indrømmer det blankt. Jeg sluger det råt - so to speak.
Programmer der omhandler vægttab. Livet er Fedt - Den store Taber - The Biggest Looser - Ekstremt Fed - Kur der dur osv.
Christian Bitz, Henrik Duer og alle de andre er mine hverdags-helte.

For det første synes jeg det er helt vildt hvilken effekt kosten har på kroppen, sindet og livet i det hele taget. For det andet bliver jeg hele tiden røv-imponeret over de mennesker, der GØR noget. Der tager ansvar og gennemgår en gigantisk forandring med krop og sjæl, hvis det vel at mærke er det de ønsker.
Jeg er ret ligeglad med hvad folk vejer og hvordan de vælger at leve. Alle har ret til at vælge deres eget liv og hvordan det skal leves.
Men hold knappehulshoved, hvor er det fedt at se hvordan de blomstrer og ser helt anderledes ud.

Det andet jeg elsker ved disse programmer er inspirationen, det mentale røvspark og alt den gode viden, der øses ud af og det er ganske gratis. Licensen er jo betalt!
Dette er informative og nyttige programmer, der omhandler emner jeg kan bruge til noget. DET er kvalitet i mine øjne. Det er ikke alt jeg kan bruge, men i modsætning til så meget andet crap der er i tv, så bliver jeg ihvertfald ikke dummere af det.

Jeg har siden nytår været rimelig konsekvent med min kost, uden at være fanatisk. Og indtil videre er der forsvundet 5,2 kg og 30 cm sidst jeg vejede mig.
Det er skøøønt, bukserne strammer ikke mere, maven er fladere, min fordøjelse er meget bedre og mit velbefindende er i top. Mentalt overskud!
Det sjove er at nu begynder andre at kommentere på det. Ikke at jeg har tabt mig, men at jeg ser "vildt godt ud" - "Du har en helt anden glød end sidst jeg så dig" -"Du ser vildt frisk ud" og så videre. Tænk at man S hurtigt kan få så stor effekt.
"Nothing tastes as good as skinny feels" sagde Kate Moss og jeg vil give hende ret.
Og nej, jeg opfordrer på ingen måde til nogen form for spiseforstyrrelse! Afdiskuteret!

Men når jeg er klar til at kaste mig over de gammeldags fastelavnsboller ( 400 kcal pr stk ), så er det citatet der afspilles i mit hoved. Nogle gange kan jeg modstå, andre ikke. Og når jeg falder i, så NYDER jeg den med god samvittighed.

Min fridag idag startede med 4 km gåtur med hunden i tågen og denne skønne morgenmad. 300 kcal.
Sådan.


I aften har jeg premiere på den nye kollektion fra Black Swan Fashion med et event i min salon, IQ Hair. Det bliver rigtig fedt, fordi det er så lækkert tøj, lavet af danske kvinder til os mødre, kvinder, damer, piger, cykelmyg og modeduller, der skal have en praktisk hverdag til at hænge sammmen.

Skal lige nå en tur ned i byen, en ridetime og noget tøjvask inden.
Ses :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar